Nahrávání hovorů
Nativní funkcí UCS je nahrávání hovorů a řízení přístupu k nahrávkám podle oprávnění. Hovory mohou být nahrávány trvale nebo na základě požadavku uživatele. Hovory se nahrávají stereo (volající je v levém kanálu, volaný v pravém) ve formátu MP3 nebo WAV. Nahrávka je k dispozici ihned po dokočení hovoru. Systém dále podporuje přepis nahrávky (Speech-to-Text), štítkování a detekci sentimentu pomocí AI.
Množství nahraných hovorů je omezeno pouze diskovou kapacitou. Datová náročnost formátu MP3 je cca 200 kB na minutu hovoru.
| Typ call centra | Hovory / den | Data / den | Data / měsíc | Data / rok |
|---|---|---|---|---|
| Malé (5 agentů) | 500 | 200 MB | 4 GB | 48 GB |
| Střední (30 agentů) | 3 000 | 1,2 GB | 24 GB | 288 GB |
| Velké (150 agentů) | 15 000 | 6 GB | 120 GB | 1,4 TB |
Pro 24hodinový provoz použijte koeficient 1,5.
Úložiště nahrávek
Systém podporuje neomezený počet úložišť nahrávek. Fyzicky se jedná o oddělené adresáře na serveru UCS. Nahrávky mohou být trvale uloženy v úložišti, automaticky přesouvány mezi úložišťi, nebo mazány na základě pravidla o retenci. Asresáře mohou být lokální nebo síťové (přimountované do souborového systému serveru).
☰ Telephony → Recording storages
Parametr Storage podporuje formátování podle času, aby se nahrávky ukládaly do stromové struktury. Nejčastěji se používá:
%Y- rok ve fromátu YYYY%m- měsíc ve formátu MM%d- den ve formátu DD
Pokud je parametr nastaven na /mnt/shared/Nahravky/%Y/%m/%d, pak budou nahrávky ukládány do:
/mnt/shared/Nahravky/2025/12/31(pro 31. 12. 2025)/mnt/shared/Nahravky/2026/01/01(pro 1. 1. 2026)
Parametry Keep a Move expired to definují, po kolika dnech mají být nahrávky přesunuty do jiného úložiště, nebo trvale smazány. Pokud se jedná o důležité nahrávky (např. ze zákonných důvodů), aktivujte volbu Protect against deletion. Takto označené nahrávky nebudou smazány, ani pokud uplynula doba uložení, a to i v případě, že budou přesunuty do jiného úložiště.
V případě přepisu pomocí AI se nahrávky zpracovávají v pořadí LIFO. Pokud je třeba zpracovat některé nahrávky přednostně, lze vytvořit více úložišť a u každého nastavit prioritu zpracování pomocí parametru AI Processing Priority (vyšší hodnota = vyšší priorita).
Nahrávání příchozích hovorů
Trvalé nahrávání příchozích hovorů se aktivuje pro jednotlivá vstupní čísla volbou Recording Storage, pokud není vybráno, hovory se nenahrávají (hodnota do not record).
☰ Telephony → Trunks → Incoming Patterns → edit → Options → Record incoming calls into
Pro nahrávání hovorů voicebotů nastavte nahrávání na trunku, kterým je hovor přijat z PSTN a pomocí Inter Trunk Filter přesměrován do voicebota. Na trunku, kterým je voicebot připojen (a kterým může hovor vracet zpět do fronty), nahrávání nenastavujte, aby nedocházelo k duplicitě nahrávek.
Nahrávání odchozích hovorů
Trvalé nahrávání odchozích hovorů se aktivuje pro jednotlivé volané rozsahy volbou Recording Storage, pokud není vybráno, hovory se nenahrávají (hodnota do not record).
☰ Telephony → Outgoing Filters → Patterns → edit → Record outgoing calls into
Hovor je nadále nahráván i v případě, že uživatel hovor přepojí do PSTN. Pokud má být nahrávání hovoru při takovém přepojení ukončeno, aktivujte možnost Stop record transferred calls.