Přeskočit na hlavní obsah

Uživatelské role

Každému uživateli může být přiřazena právě jedna role. Na základě role jsou uživateli nastavena přístupová oprávnění. Pokud není uživatel členem role, pak nemá přístup do žádných částí systému.

Při migraci na verzi 2.4.0 byly automaticky založeny role podle oprávnění stávajících uživatelů. Role byly pojmenovány podle prvního uživatele, majícího stejnou sadu oprávnění jako následující uživatelé, kterým pak byla tato role přiřazena.

Settings

Nastavení základních přístupových oprávnění.

VolbaVýznam
SuperuserUživateli se nekontroluje oprávnění přístupu do skupin a může provádět úpravy systémových nastavení (parametrů a objektů, které nejsou zařazeny do skupin).
Allow impersonateUmožňuje přihlášení na jiného uživatele. Uživatel musí mít přístup do skupiny ve které je zařazen uživatel na kterého se chce přihlásit. Uživatel musí být Superuser pokud se chce přihlásit na jiného superuživatele.
Access own call recordingsPovoluje přístup k nahrávkám vlastních hovorů, aniž by uživatel musel mít ACL Billing do příslušné skupiny.
Access auditlogUmožňuje čtení auditního logu.
XMPP enabledPovolení Jabber protokolu pro daného uživatele. Oprávnění je vyžadováno pro použití aplikace DCom.
Attach recording to voicemail notifyPřiložit zvukový soubor se vzkazem do informačního e-mailu o zanechání hlasové zprávy.
Do not keep recordings in voicemailSmazat hlasovou zprávu po jejím odeslání do e-mailu.
Always require PIN to access voicemailVyžadovat zadání uživatelského PIN kódu i v případě přístupu do hlasové schránky z vlastního IP telefonu.

Queues

Jedná se o parametry front call centra.

Vzhledem k automatické migraci rolí byly prozatím tyto parametry ponechány zde. Předpokládáme však, že budou přesunuty do nastavení agentských týmů.

VolbaVýznam
Set queue status on loginJaký stav má být nastaven uživateli po přihlášení. Následující pole je důvod nepřipravenosti (AUX reason). Pokud je aktivováno automatické přepnutí po přihlášení, pak je agent také automaticky přepnut do stavu Offline po odhlášení.
Switch to ACW for non CC callsMá být agent přepnut do stavu ACW i v případě, že je na něj spojen/přepojen hovor mimo frontu call centra? Následující pole je počet sekund po jejichž uplynutí má bude agent automaticky přpnut do stavu Ready.
Synchronize presence to queue statusSynchronizace uživatelského stavu přihlášení (Presence) se stavem front.
Synchronize presence from queue statusSynchronizace agentského stavu přihlášení se stavem uživatelského přihlášení. Tato možnost se využívá pro podmíněné přesměrování na klapce agenta (Telephony → Extensions → Forwarding, přesměrování ve stavech DND a Offline).
Put calls to default outbound queueZda mají být odchozí hovory agenta automaticky zařazeny do fronty/odchozí kampaně. První volba vybírá jaký typ hovorů má být zařazen (External: hovory mimo ústřednu, Internal: interní hovory v rámci UCS, All: všechny odchozí hovory). Druhá volba pak určuje danou kampaň do které mají být hovory zařazeny. Pokud je vybrána kampaň, kterou uživatel nemá přiřazenu, pak je volba ignorována a hovory jsou zařazeny do první odchozí kampaně, kteoru má uživatel přiřazenu.

Mobility

Možnost využívání funkcionality Extension Mobility.

VolbaVýznam
Extension Mobility enabledUživatel se může přihlašovat k různým telefonům.
Auto answer incoming calls to EM lineZda mají být automaticky přijímány hovory, které jsou směrovány na linku uživatele.
Call waitingPovolení druhého hovoru na lince (většina IP telefonů povoluje pouze jeden další hovor na lince, zadává se tedy hodnota 1).
Set presence on login/logoutZda má být uživateli automaticky nastaven stav přihlášení (Persence) při přihlášení a odhlášení linky (Extension Mobility).

Softphones

Automatické zakládání softwarových telefonů nově založeným uživatelům.

VolbaVýznam
Create user softphones in groupV jaké skupině mají být zakládány softwarové telefony pro uživatele s touto rolí.
Softphone extensions range beginPočáteční číslo rozsahu přiřazovaných klapek (Extension). Číslo může být i vyšší než je koncové číslo rozsahu a pak jsou softwarové telefony zakládány od vyššího čísla směrem k nižšímu.
Softphone extensions range endKoncové číslo rozsahu přiřazovaných klapek. Pokud je v rámci rozsahu již nějaké číslo přiděleno, pak je přeskočeno a přiřazeno následující volné.
Softphone outgoing filterFiltr pro odchozí volání, který bude přiřazen nově vzniklé klapce.

ACL

Slouží k nastavení přístupových oprávnění do jednotlivých částí stromové struktury systému. Pokud má uživatel oprávnění ke skupině, pak má automaticky stejné oprávnění ke všem podskupinám. V případě, že je nastaveo ACL pro nějakou z podskupin, pak od této podskupiny platí nově nastavené ACL pro další podřazené skupiny.

info

Pokud má uživatel roli s oprávněním Superuser, pak se ACL ignorují a má přístup do celého systému bez jakýchkoliv omezení.

OprávněníVýznam
Add configZakládání nových konfiguračních objektů (např. klapky, trunky, telefony, uživatelské účty, atp.).
Edit configÚpravy stávajících konfiguračních objektů.
Delete configRušení stávajících konfiguračních objektů.
MonitorUmožňuje příposlechy hovorů (viz Billing) a výpis hodnocení agentů (Users → Group).
ControlUmožňuje ovládat stav ostatních agentů a zavěsit jejich hovory (Users → Group).
BillingPřístup k historii hovorů. Hovory se zařazují do dvou skupin podle jejich zdroje a cíle (trunk: Trunks → Incoming pattern → Group, filtr: Outgoing filters → Pattern → Group a klapka: Extension → Group).
RecordingPřístup k přehrávání a stahování nahrávek hovorů. Přístup se řídí podle skupin do kterých spadá hovor.
Recording playbackMožnost přehrání nahrávky pouze prostřednictvím IP telefonu nebo softphone.
Add dataZakládání nových datových záznamů (např. čísla v blacklistech, lookupech, hodnocení agentů, sdílených dat, atp.).
Edit dataÚpravy stávajících datových záznamů.
Delete dataRušení stávajících datových záznamů.