Přeskočit na hlavní obsah

Obecné termíny telefonie

TermínVýznam
ACDFronta kontaktního centra (Automatic Call Distribution)
ACW/Wrap upZpracování agendy hovoru (After Call Work)
AUXStav kdy agent nepřijímá hovory (věnuje se jiné činnosti)
Agent/OperátorUživatel (telefonní linka) obsluhující frontu kontaktního centra
Called/CallingVolaná strana, pro kterou je hovor určený (jedná se o konkrétní telefonní číslo)
Caller/CalleeVolající strana, která iniciuje hovor (vytočí telefonní číslo a čeká na spojení)
Call ForwardAutomatické přesměrování hovoru na jiný telefon
Call PickupPřevzetí vyzvánějícího hovoru na jiném telefonu (vnitřní lince)
Call TransferRuční přepojení hovoru na jiný telefon, Blind: okamžité přepojení, With Consultation/Attended: vč. mezihovoru s osobou na kteoru se přepojuje
CDRPřehled proběhlých telefonních hovorů
DialplanČíslovací plán, všechny rozsahy telefonních čísel na které je možné volat
Extension/KlapkaVnitřní telefonní číslo (linka) na které je možné volat
External callOdchozí nebo příchozí hovor na pobočkovou telefonní ústřednu
FXOAnalogové telefonní rozhraní, port na bráně do kterého se připojuje státní linka
FXSAnalogové telefonní rozhraní, port na bráně do kterého se připojuje telefonní přístroj
ISDNDigitální telefonní rozhraní, BRI: dva hovorové kanály, PRI nebo E1: 30 hovorových kanálů
Incoming/InboundPříchozí hovor na telefon nebo PBX
Internal callHovor v rámci pobočkové telefonní ústředny
IVRHlasová nabídka ve které může volající vybrat kam má jeho hovor pokračovat (Interactive Voice Response)
MoHMusic on Hold, hudba přehrávaná volajícímu při přepojování nebo vyčkávání v ACD
Outgoing/OutboundOdchozí hovor z telefonu nebo PBX
PatternRozsah telefonních čísel, X zastupuje libovolnou číslici, např. 1XX (rozsah 100 až 199)
ProvisioningPoskytnutí konfigurace IP telefonu, většinou pomocí TFTP protokolu
PBXTelefonní ústředna (Private Branch eXchange)
RTPHlasová cesta (Real-time Transport Protocol)
SBCSIP a RTP brána (Session Border Controller) - slouží k oddělení hlasových sítí (aplikační firewall) a ke směrování hovorů
SIPProtokol pro signalizaci (spojování) telefonních hovorů (Session Initiation Protocol)
TrunkSlouží k připojení pobočkové telefonní ústředny k veřejné telefonní síti nebo jiné PBX
BLFUmožňuje pomocí světýlek sledovat stav vybraných telefonních linek (zvoní, obsazeno, volno)